دانستنی های عجیب و جالب در مورد قهوه

دسته : خوردنی و آشامیدنی , توسط : ج،طاهری , تاریخ : 22 دی 1399
دانستنی های عجیب و جالب در مورد قهوه

به راستی مردم از قهوه چه می دانند؟ ما در این مقاله قصد داریم دانستنی های قهوه را با شما در میان بگذاریم.

افرادی هستند که نمی توانند روز خود را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه سپری کنند. آن ها آنقدر قهوه را دوست دارند که بعضی اوقات خود را معتاد به قهوه می نامند. با این حال نوشیدن قهوه به صورت روزانه عادت بدی به شمار نمی رود.

ثابت شده است که قهوه به عنوان نوشیدنی، مصرف بسیار سالم تلقی می شود. دانشمندان می گویند قهوه در زمان صبح، چیزی بیش از افزایش انرژی را برای شما فراهم نخواهد کرد.

همچنین نشان داده شده که قهوه قادر است در برابر دیابت نوع2، بیماری های کبدی و همچنین کاهش خطرات نارسایی قلب از ما محافظت کند.

علاوه بر تاثیر سلامتی که از طریق قهوه برای ما رخ می دهد، ما در این مقاله می خواهیم حقایق باورناپذیری را به شما بگوییم که شاید نشنیده باشید. همراه ما باشید.

دانستنی های قهوه

بسیاری از حقایق جالب درباره قهوه و تاریخ غنی آن، به این شکل است که عشق به تمامی چیزهایی که به قهوه مرتبط است، با وجود آن فراهم خواهد شد.

شرکت های بزرگ و کوچک به سبب علاقه شدید مردم به این نوشیدنی سحرآمیز و شادی آور، وارد دنیای تولید و تجارت قهوه شده و آن را به یک محصول بسیار مدرن تبدیل کرده اند. شاید جالب باشد بدانید که قهوه در حقیقت یک محصول با قدمت بسیار دور است که حتی از برخی منظرها به عنوان یک فرهنگ قابل بررسی است.

نوشیدن قهوه نوعی فرهنگ است

در گذشته مردم دور هم جمع می شدند تا یک فتجان قهوه را با هم تقسیم کنند و در طی این کار، اطلاعات خود را با هم تبادل می کردند.

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که قهوه تنها یک نوشیدنی نیست؛ بلکه در حقیقت وسیله ای است برای تعامل اجتماعی که برای مدت های طولانی وجود داشته است.

در آمریکای شمالی و بسیاری از کشورهای اروپایی، استاربکس و سایر زنجیره های بزرگ بر بازار مسلط شده اند. زیرا این تسلط، تجربه کاملی از قهوه را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

قهوه و دوستان، قهوه و محل کار، قهوه و تنقلات، همه و همه، از جمله دانستی های قهوه به حساب می آیند که در واقع به نوعی به فرهنگ بودن قهوه اشاره دارد.

برای توضیح بیشتر این حقایق باورناپذیر در ادامه به چند نمونه از موارد جالب درباره قهوه اشاره خواهیم کرد.

رتبه دوم در جهان

قهوه دومین کالای تجارت جهانی است که فقط نفت خام قادر است از آن پیشی بگیرد. باید بدانید که محبوب ترین نوشیدنی بعد از آب، قهوه به حساب می آید. ارزش این نوشیدنی بیش از 100 میلیارد دلار در سراسر جهان برآورد شده است.

هاوایی؛ ایالت قهوه

شرایط مناسب رشد قهوه به متغیرهایی مانند ارتفاع، آب، هوای استوایی و خاک غنی بستگی دارد؛ بنابراین با وجود همه مناظر غنی و متنوع در ایالات متحده آمریکا، هاوایی تنها ایالت مناسب برای پرورش گیاهان قهوه به شمار می آید.

کشف قهوه توسط دامدار

گفته شده است که قهوه توسط یک گله دار بز اتیوپی در دهه 1500 کشف شده است. او بزهایش را دید که پس از مصرف گیاه قهوه دچار تغییر رفتار شدند. آن ها پس از مصرف قهوه مقدار زیادی انرژی به دست آورده بودند و شب را نمی خوابیدند. دامدار یافته های خود را در اختیار راهبان محلی قرار داد. بعد از این ماجرا قهوه تبدیل به یک نوشیدنی شد به طوری که راهبان برای آنکه شب بیدار بمانند و خداوند را ستایش بکنند، قهوه می نوشیدند.

ممنوعیت قهوه در مکه

مکه در سال 1511 پس از اولین حضور قهوه در اتیوپی، مصرف آن را ممنوع اعلام کرد. اعتقاد بر این بود که قهوه قادر است تفکر راریکال و بیکاری را تحریک کند.

طلاق به دلیل قهوه

در فرهنگ عربی باستان که به ظاهر هنوز هم در عربستان صعودی در حال اجرا‌ست، اگر شوهر نتواند قهوه تازه برای همسر خود بیاورد، زن قادر است زمینه قانونی برای طلاق را فراهم کند.

قهوه به عنوان میوه

یکی از دانستنی های قهوه این است که دانه های این نوشیدنی روی یک بوته رشد می کنند. آن ها در واقع نوعی توت هستند که به یک میوه تبدیل می شوند. این میوه دو نوع اصلی سبز و قرمز دارد.

دانه های قرمز بوی مطبوع تری دارند و خاصیت اسید کمتری نشان می دهند. از آن ها برای تولید قهوه سبک استفاده می شود.

یک سال قهوه یا یک آیفون؟

آمریکایی ها به طور متوسط سالانه 1092 دلار صرف قهوه می کنند که برابر 20 دلار در هفته است. چنین هزینه ای نزدیک به قیمت جدیدترین آیفون خواهد بود. جالب است که جوانان بیشتر از افراد مسن برای خرید قهوه هزینه می کنند.

گران ترین قهوه از مدفوع گربه تهیه می شود

کپی لوواک Kopi Luwak گران ترین قهوه در جهان است. این محصول از دانه یا لوبیای هضم شده نخل آسیایی در اندونزی تهیه می شود. به عبارت دیگر این قهوه از مدفوع گربه قابل تهیه است. هر کیلو از این محصول 350 یورو به فروش می رسد.

کلام آخر درباره دانستنی های قهوه

صحبت درباره نکات جالب و باورناپذیر مربوط به قهوه بسیار زیاد است. به طوری که شاید در قالب یک متن کوتاه نگنجد. این میوه یا گیاه عجیب که با خود فرهنگی شگرف را به ارمغان آورده است، شامل دانستنی های گوناگونی می شود.

یکی از جالب ترین دانستنی های قهوه مربوط به شکل کشف آن است و تناقصی که پس کشف این میوه پیش می آید. راهبان برای بیدار ماندن در شب قهوه می نوشیدند در صورتی که مکه مصرف این نوشیدنی را ممنوع کرده بود.

نکته ای که در رابطه با فرهنگ جهانی قهوه وجود دارد، تجارتی است که بعد از نفت، این نوشیدنی به خود اختصاص داده. به نوعی که یک قهوه گران قیمت، تهیه شده از مدفوع گربه با قیمت 350یورو به جهان صادر می شود.

آن چیز که درباره قهوه سوای از تجارت بسیار ارزشمند است، علاوه بر ایجاد سلامتی، تاثیری است که بر روابط انسانی می گذارد. این نوشیدنی در حقیقت یک وسیله ارتباطی است که نه تنها شما، بلکه قادر است رابطه تان را نیز گرم تر کند.

پست های مرتبط

نظر خود را بنویسید

منو