چند نوع قهوه ایتالیایی می شناسید؟

دسته : خوردنی و آشامیدنی , توسط : ج،طاهری , تاریخ : 01 دی 1399
چند نوع قهوه ایتالیایی می شناسید؟

سفارش قهوه ایتالیایی در ایتالیا به راحتی ایستادن در صف فروشگاه های استارباکس نیست. زیرا در وهله اول، ایتالیایی ها با مفهوم صف به هیچ وجه آشنا نیستند و دوم اینکه قهوه به روش ایتالیایی همیشه ارزان است.

شما چنین امکانی دارید که در ایتالیا، قهوه را در بار سفارش دهید و آن را به صورت ایستاده بنوشید.

به احتمال زیاد هنگام درخواست قهوه در ایتالیا، هیچگونه منویی موجود نیست و مجبورید که با انواع قهوه های موجود در این کشور آشنا باشید.

البته قصد ما در این مقاله این نیست که نحوه خریدن قهوه در ایتالیا را به شما بیاموزیم. اما حقیقت این است که ایتالیا در انواع قهوه بسیار مشهور است و شناختن انواع آن برای اهالی قهوه نوش، خالی از لطف نیست. برای آشنایی با انواع قهوه به سبک ایتالیایی همراه ما باشید.

قهوه ایتالیایی

بیشتر سفارشات قهوه به سبک ایتالیایی با گفتن یک کلمه با عنوان (کافی) در ایتالیا فراهم می شود. شما به ندرت یک ایتالیایی را می بینید که هنگام سفارش از کلمه اسپرسو استفاده کند. ما اینجا چند نمونه از نام ها و قهوه های رایج ایتالیایی را برای شما شرح خواهیم داد.

قهوه کهف Caffè kahf

در حالی که کافی به معنای واقعی به قهوه ترجمه می شود، یک (کافی) در واقع یک قسمت از اسپرسو می تواند باشد که در یک فنجان کوچک سرو می شود. این قهوه را می توان در طول روز نوشید.

هنگام سفارش این قهوه، لازم است با نام (کافی)، قهوه خود را سفارش دهید. گفتن اسپرسو برای سفارش این قهوه فایده ای ندارد.

همچنین می توانید cafè corretto را سفارش دهید که یک گل اسپرسو با یک نوشیدنی در آن سرو شده است. متداول ترین نوشیدنی افرودنی همراه این قهوه، گراپا و سمبوکا محسوب می شود. شما در صورت تمایل قادر هستید این قهوه را با قهوه ایرلندی که همیشه خوشمزه است، میل کنید.

کاپوچینو کاهپ Cappuccino kahp

کاپوچینو به طور احتمال معروف ترین قهوه ایتالیایی است. اگر چه درباره انواع قهوه در ایتالیا چیزی به نام گراند یا پودر وجود ندارد، اما کاپوچینو در سراسر جان یک قهوه رایج اما ریشه دار به نام ایتالیایی است.

این قهوه به طور اساسی از اسپرسو، شیر بخار پز و مقداری کف تشکیل می شود.

ایتالیایی ها به دلیل اینکه باور دارند کاپوچینو روی هضم غذا تاثیر دارد، در زمان های خاص این قهوه را می نوشند. به دلیل وجود کف و شیر، ایتالیایی ها کاپوچینو را یک وعده غذایی می دانند.

ماکیاتو Macchiato mah

همانند اسپرسو که با کاپوچینو یکی شده است و مقدار کمی کف دارد، تهیه می شود. ماکیاتو به همراه اسپرسو با یک یا دوقطره شیر گرم سرو می شود و در همان فتجان کوچکی که برای اسپرسو در نظر گرفته شده است، معمولا قابل سرو است.

از آنجا که ماکیاتو به اندازه کاپوچینو شیر و کف به همراه ندارد، ایتالیایی ها، مصرف آن را در هر زمان قابل قبول می دانند.

ماروچینو Marocchino mah

این قهوه ایتالیایی حاصل نبوغ فردی است که کاکادو و اسپرسو را با هم ترکیب کرده است. این اختراع ناب، یک گل اسپرسو، یک لایه کف و یک لایه پودر کاکادو در لیوان شیشه ای است که با پودر کاکائو به اصطلاح غباراندود می شود.

ماروچینو کمی شیری تر از ماکیاتو به نظر می رسد و در شمال ایتالیا به طور معمول با شکلات داغ و لایه کف سرو می شود.

کافه لاته کهف Caffè Latte kahf

کافی است در ایتالیا یک لاته سفارش دهید، به طور تعجب برانگیزی یک لیوان شیر بزرگ برای شما سرو می شود. قهوه ای که در آمریکا به آن لاته می گویند، در ایتالیا کافه لاته است.

کافه لاته شامل دو سوم شیر گرم شده و کف است‌. به دلیل شیری بودن این نوع قهوه ایتالیایی، به طور معمول قبل از ساعت 11 صبح شبیه به کاپوچینو سرو می شود.

شاکراتو شای Shakerato shay

این قهوه را باید پاسخ ایتالیا به قهوه یخ زده استاربکس دانست. هیچ چیز به اندازه یک شاکراتو خوب که از نظر فنی حاوی تازه ترین نوشیدنی ایتالیایی در یک روز گرم باشد، نخواهد بود. این قهوه نوعی اسپرسو سرد است که روی یخ ریخته می شود.

کافه آل جینسینگ کهف Caffè al Ginseng kahf

نوشیدنی گرمی که در ایالات متحده به عنوان چای لاته تهیه می شود. در ایتالیا غیرممکن است این قهوه نوشیدنی را غیر از نام کافه آل جینسینگ بیابید.

این قهوه ایتالیایی با طعمی مغزدار برای شما قابل سرو است. اگر هوس لاته چای شای آمریکایی کرده اید، این قهوه گزینه عالی برای شما محسوب می شود.

کافه آل جینسینگ نوعی اسپرسو که با عصاره جینسینگ تهیه شده و به هیچ شیرین کننده دیگری نیاز ندارد. این قهوه به طور طبیعی موجب افزایش انرژی و هوشیاری می شود.

علاوه بر آنچه جنسینگ به این قهوه می افزاید، مصرف این نوع قهوه ایتالیایی بعد از ناهار یا شام به هضم غذا کمک خواهد کرد.

کافه د اورزو کهف Caffè d’Orzo kahf

یک قهوه تهیه شده از جو است. این قهوه به طور طبیعی فاقد کافئین و یک گزینه عالی برای اواخر شب محسوب می شود. اگر مشکلی با کافئین دارید، این قهوه را نادیده نگیرید.

همچنین برای بچه هایی که تمایل دارند در گروه های بزرگسال خانوادگی عضو شوند، این قهوه بسیار عالی است. شما‌ این امکان را دارید با یک برش پرتغال این قهوه را برای خود یا همان بچه های کنجکاو سرو کنید. مرکبات، عطر و طعم خوبی به این قهوه خواهد بخشید.

کلام آخر

شاید هیچ لذتی جالب تر از این نباشد که وارد کشوری بشوید و بر اساس فرهنگ آن کشور، نوشیدنی های آنان را بنوشید.

قهوه ایتالیایی انوع گوناگونی دارد. برخی از این انواع آنقدر مشهور و جهانی هستند که در همه جای دنیا، البته با نام های دیگری یافت می شوند. یکی از معروف ترین این قهوه کاپوچینو است که با شکل های مختلفی در دنیا قابل است.

شاید باید منحصر به فردترین قهوه در ایتالیا را کافه د اورزو و شاکراتو معرفی کرد زیرا اولی بدون کافئین است و دومی قهوه ای است که به طور انحصاری در فصل بهار قابل مصرف خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما این است اگر به ایتالیا رفتید و هوس قهوه کردید، مطالب این مقاله را جدی بگیرید.

منبع : https://luxeadventuretraveler.com/types-of-italian-coffees

پست های مرتبط

نظر خود را بنویسید

منو