انواع کاپوچینو و طرز تهیه آن

دسته : خوردنی و آشامیدنی , توسط : ج،طاهری , تاریخ : 30 دی 1399
انواع کاپوچینو و طرز تهیه آن

کاپوچینو یکی از انواع نوشیدنی‌های ایتالیایی است که به خاطر طعم فوق العاده‌ای که دارد، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. این نوشیدنی گرم بر پایه اسپرسو بوده و از قهوه و شیر و شکر ساخته می‌شود. ما در این مطلب از سایت میلانچ درباره انواع کاپوچینو، برندهای معروف تولید آن و خواص درمانی که این نوشیدنی دارد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع کاپوچینو

در این بخش قصد داریم انواع کاپوچینو را به شما معرفی کنیم.

• کاپوچینو سنتی: تهیه شده با اسپرسو دوبل و کف شیر بخار داده شده • کاپوچینو یخی: نام دیگر کاپوچینو یخی، فردو کاپوچینو است که این مدل کاپوچینو با اضافه کردن تکه‌های یخ به کاپوچینوی گرم درست می‌شود. آمریکایی‌ها این مدل نوشیدنی را به عنوان نوشینی سرد می‌شناسند و در ایتالیا آن را با افزودن یخ به کف شیر درست می‌کنند • کاپوچینو مرطوب: کاپوچینو مرطوب که به آن کاپوچینو چیارو یا کاپوچینو لایت هم گفته می‌شود، با استفاده از شیر گرم یا مقداری کف شیر بخار داده شده تهیه می‌شود. کاپوچینوهای مرطوب نسبت به کاپوچینو سنتی رقیق‌ترند و از نظر ظاهری هم به کافه لاته شباهت دارند. • کاپوچینو خشک: در کاپوچینو خشک، شیر کمتری نسبت به کاپوچینوهای دیگر استفاده شده و از اضافه کردن مقدار اندکی شیر یا کف شیر به قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. در این مدل کاپوچینو کف بیشتری نسبت به شیر موجود در کاپوچینو به کار رفته و قسمت مایع آن از کاپوچینو تیره‌تر است

بهترین برند‌های کاپوچینو

کارخانه‌های زیادی در جهان کاپوچینو را تولید می‌کنند. سرو این نوشیدنی محبوب به صورت پودرهای قابل استفاده سریع قطعا برای شما لذت بخش‌تر خواهد بود. تغییرات جزئی در درصد به کار رفته در مواد پایه کاپوچینو، می‌تواند تغییر طعم قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. ما در این بخش چند مورد از برندهای برتر دنیا در تولید کاپوچینو را به شما معرفی می‌کنیم.

کاپوچینو گوددی

کاپوچینو گوددی (Good Day) یکی از مرغوب‌ترین انواع کاپوچینو در ایران به شمار می‌رود. این برند محصول کشور اندونزی است که در سال 2001 توسط PT Santos Jaya Abadi شروع به فعالیت کرده است. کیفیت این برند ثابت کرده که شرکت گوددی مهارت فوق العاده‌ای در تولید کاپوچینو دارد. کاپوچینو گوددی در بسته‌بندی‌های 30*6 در وزن 25 گرم، به صورت بسته‌ای و تکی به فروش می‌رسد.

کاپوچینو تورابیکا

علاقه‌مندان به کاپوچینو، محصول شرکت تورابیکا را بعد از گوددی در مقام دوم بهترین برندهای کاپوچینو می‌دانند. عمده تفاوت کاپوچینو تورابیکا و کاپوچینو گوددی در قیمت و طعم آنها است. کاپوچینو گوددی کمی شیرین‌تر از کاپوچینو تورابیکا است، بنابراین اگر به کاپوچینوی کم شکر علاقه‌ی بیشتری دارید برند تورابیکا مباب میل شماست.

کاپوچینو آلتونسا

یکی دیگر از انواع کاپوچینو، کاپوچینو آلتونسا (Altunsa) است که در کشور ترکیه تولید می‌شود. این برند نسبت به دو برند ثبلی اندکی ارزان‌تر است اما این موضوع به معنای بی‌کیفیت بودن آن نیست. طعم ملایم قهوه در کاپوچینو آلتونسا و عطر اصیل آن، محبوبیت زیادی برای این برند در سراسر دنیا از جمله ایران به ارمغان آورده است.

کاپوچینو دژاوو

در مقام چهارم انواع کاپوچینو، کاپوچینو دژاوو (Dejavo) قرار دارد. وجه تمایز کاپوچینو دژاوو با سایر برندهایی که نام بردیم، قیمت مناسب‌تر آن است. شاید این برند نتواند مانند سه برند بالا توقعات شما را برآورده کند، اما با توجه به قیمت کمتری که دارد توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند.

فواید کاپوچینو

شاید خیلی از مردم فکر کنند که کاپوچینو مانند بسیاری از نوشیدنی‌های امروزی مثل نوشابه، به خاطر مواد افزودنی که در تولید آن به کار رفته برای سلامت بدن مضر است. اما ما به شما می‌گوییم که این طور نیست! به خاطر این که در انواع کاپوچینو، ماده اصلی به کار رفته قهوه است. این نوشیدنی خواص درمانی زیادی برای بدن دارد. از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

در قهوه به کار برده شده در کاپوچینو، آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها وجود دارند که حاوی اکسیدان کلسترول LDL بوده و باعث جلوگیری از مشکلات قلبی می‌شود. مطالعات نشان داده که استفاده از قهوه در کاهش مرگ و میر مبتلایان به دیابت و بیماری‌های قلبی بسیار تاثیرگذار است. این تحقیقات همچنین نشان داده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که به طور مداوم قهوه مصرف می‌کنند، تا 20 درصد کاهش می‌یابد. آنتی اکسیدان موجود در قهوه باعث محافظت از عضلات قلب در برابر آسیب‌های شریانی می‌شود و احتمال حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سایر مشکلات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

کاهش سکته مغزی

از آنجا که زنان نسبت به مردان بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند، توصیه می‌شود که قهوه بیشتری مصرف کنند. مطالعات در حوزه فواید قهوه و انواع کاپوچینو نشان داده که با خوردن دو بار کاپوچینو در روز، احتمال ابتلا به سکته مغزی تا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از دیابت نوع دو

قهوه موجود در انواع کاپوچینو می‎تواند با جلوگیری از مقاومت بدن در برابر تولید انسولین، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا حد زیادی کاهش دهد. مواد معدنی موجود در انواع کاپوچینو باعث تولید انسولین بیشتر در بدن می‌شود.

پیش‌گیری از آلزایمر

کافئین موجود در قهوه و انواع کاپوچینو، قدرت شناختی مغز را تحریک کرده و عملکرد مغز را افزایش می‌دهد که این مسئله باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می‌شود. محققان در یک تحقیق متوجه افزایش چشمگیر فعالیت مغزی و مهارت حافظه در افرادی شدند که به طور متوسط روزی 150 میلی گرم کافئین استفاده کردند.

کاهش ابتلا به سرطان

طبق مطالعات صورت گرفته، مصرف روزانه 4 فنجان کاپوچینو احتمال ابتلا به انواع سرطان، به ویژه سرطان پوست را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. این مطالعات همچنین نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم از قهوه و یا انواع کاپوچینو استفاده می‌کنند، در مقایسه با سایرین بسیار کمتر است. در ادامه این تحقیقات ثابت شده که مصرف قهوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان آندومتر در زنان نیز نقش به سزایی دارد. زیرا در قهوه، آنتی اکسیدان‌های فیتو شیمیایی به نام پلی فنول، با خاصیت ضد سرطانی وجود دارد که از ابتلای افراد به انواع تومور جلوگیری می‌کند.

چربی سوزی

کافئین موجود در قهوه و انواع کاپوچینو به عنوان دیورتیک عمل کرده و با سوزاندن چربی‌های بدن باعث کاهش وزن می‌شود. نوشیدن قهوه و انواع کاپوچینو منجر به کاهش انقباض عضلات و در نتیجه کاهش ضعف و خستگی می‌شود. ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند با استفاده مداوم از قهوه و انواع کاپوچینو در بلند مدت، استقامت بدنی خود را افزایش داده و دردهای عضلانی خود را تسکین دهند.

طرز تهیه انواع کاپوچینو

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو:

• شیر پر چرب: 200 میلی لیتر • شکر: 2/1 قاشق چایخوری • قهوه یا اسپرسو دم کرده برای هر فنجان: 3/1 فنجان

طرز تهیه:

ابتدا باید شیر سرد را با شکر مخلوط کرده، سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و اجازه دهید به شیوه بنماری حل شود. سپس مایع به دست آمده را با همزن به هم بزنید تا کف کند. داخل فنجان را تا یک سوم قهوه یا اسپرسو را که از قبل آماده شده، بریزید و سپس مایع شیر و شکر را با یک قاشق به آرامی به آن اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع کاپوچینو و تفاوت‌های آنها آشنا کنیم. این نوشیدنی محبوب و سنتی ایتالیایی که بر پایه قهوه ساخته شده طرفداران زیادی در دنیا دارد. محبوبیت کاپوچینو باعث شده تا تغییرات زیادی در جزئیات دستور العمل آن به وجود بیاید. به همین دلیل ما امروزه انواع کاپوچینو در دسترس هستند که که هر کدام باب میل یک ذائقه خاص است. امیدواریم شما هم با توجه به اطلاعاتی که از این مطلب به دست آوردید بتوانید کاپوچینوی مورد علاقه خود را تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت کافی را ببرید.

پست های مرتبط

نظر خود را بنویسید

منو